Mer om mig! :D

Här är några påståenden/frågor som jag har skrivit svar på så ni får veta mer om mig! :D Har hittat den här listan på några andras bloggar men då har man tagit ett påstående per dag, men istället tar jag alla på en gång! :)


Min första kärlek.
- vill jag inte uttala mig om. :)

Mina syskon. - har inget syskon men skulle egentligen ha ett som tyvärr dog vid 12 veckors ålder i mammas mage. Det blev något hål på barnet så det inte kunde leva vidare och bli större. :/

Det här åt jag idag.
- jag åt en macka och juice till frukost, pyttipanna och sallad till lunch och ris och kasslerstroganoff och ärtor till middag. :)

Min kärlek.
- vill jag inte heller uttala mig om. :)

Min dag i detalj.
- Jag klev upp 6.45. Klädde på mig, gick upp och öppnade paketkalendern och chokladkalendern (töntigt jag vet, men en tradition är en tradition! ;) ) Gick och borstade håret, tvättade ansiktet, smörjde in mig med en fuktkräm, sminkade mig och borstade tänderna. Såg julkalendern 7.15 och sen väntade jag i typ 2 minuter på taxin och sen åkte jag till skolan. Jag kom fram och hängde in jackan i skåpet, satte mig i entrén med Clara och sen kom alla tjejer succesivt till entrén. :P 8.20 började vi med NO. Jag gick och hämtade boken och sen gick jag upp till lektionen. 8.45 gick jag till sjukgymnasten och fick massage i nacken i 45 minuter. Sen hade vi SO och sen hade vi rast och sen hade vi engelska. 11.20 gick vi och åt på matan. 11.33 gick jag tillbaks till skolan och satte mig i entrén och 12.10 hade vi SO igen. 13.50 slutade SO:n och vi gick till gympan efter en kvart. Bytte om och väntade en halvtimma på att vi skulle få komma in på badhuset. Sen simmade vi 18 längder och sen skulle vi spela volleyboll i vattnet men då gick jag upp och bytte om. Sen ringde jag och fråga pappa om han kunde hämta mig och då kom han efter 20 minuter ungefär. Sen gick jag in på ålderdomshemmet jag brukar praktisera på och lämnade lite grejer jag sålt till dom i Pandaförsäljningen. Sen åkte vi hem. Vi åt middag och jag lade mig och kollade på en film och där är jag nu! ;)

Mina bästa vänner.
- är Clara, Rebecca Su och Nattis. :)

Mina passioner.
- är fotografering, spela piano, sjunga, spela gitarr och elbas, bildbehandling, SMS:a och läsa medicin/kroppens anatomi.

En perfekt helg för mig.
- är när jag får spendera den med en bästis! :) eller när jag är hemma och ligger i sängen i pyjamas hela dagen och ser på grymt bra filmer och SMS:ar med dom bästa!

Det här hade jag på mig idag.
- jeansleggings, underkläder, sockar, t-shirt, sjal och en oversizetröja från Bikbok. Utomhus hade jag skor, jacka, vantar och mössa. Och väskan. :P

Mitt arbete.
- är att gå i skolan. ;)

I min handväska.
- finns inget intressant alls!

Den frisyr jag trivs bäst i.
- utsläppt när jag har en bra hårdag. Annars sätter jag upp de i en knut, gillar att ha hårspännen i sidan, inbakad fläta i luggen eller en enkel hästsvans.

Mina drömmar.
- är att utbilda mig till ambulanssjuksköterska och jobba med sånt jag älskar att hålla på med, få barn och följa deras utveckling och träffa den rätta för mig. :)

Fula ovanor.
- sitter vid datorn alldeles för mycket, städar alldeles för dåligt på mitt rum.

Min favoritresa.
- skulle gå till Egypten! :D Eller till Gotland! :)

Min bästa födelsedag.
- skulle kunna vara vilken dag som helst. :)

Något jag saknar.
- är skidåkningen!

Den här dagen för precis ett år sedan.
- var nog en helt vanlig dag!

Min önskelista.
- är framförallt att få bli frisk i hjärtat och nacken! Sen i julklapp önskar jag mig presentkort, kläder, kamerastativ/filter, pengar.

Det här upprör mig.
- hemska trafikolyckor som kan bero på berusade förare eller såna som kör ovårdat och kan förändra oskyldiga människors liv ordentligt!

Något jag önskar att jag gjorde mer.
- engagerade mig mer i mina läxor och kunde hålla isär pluggning till olika prov.

Det här får mig att gråta.
- när jag känner mig utfryst, och omogna människor som inte förstår hur vissa saker kan såra människor och hur dåligt människor kan må.

Min skoltid. - har varit tuff, fått kämpa mig igenom vissa riktigt dåliga situationer men haft en enorm utveckling.

Mina rädslor.
- är illamående och kräkningar.

Min favoritplats.
- är ambulansstationer och mitt rum.

Mina favoritskor.
- är mina Adidas-sneakers och mina duntofflor! :D

Mina ambitioner.
- är ambulanssjukvården och att få utvecklas i fotografering och längdskidåkning!

Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
- Jessica Biel! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0