Back home! :D

Nu är jag hemma igen! :) Jag orkade inte blogga något i torsdags när vi kom hem efter "tragedin" med bussen. :S Storyn kommer längre ner. Och igår jobbade jag hela dagen på ålderdomshemmet så de blev ju inget bloggande.

De här med bussen blev liite panikläge. För jag och mamma skulle åka hem med bussen 13.45. Vi stog där och väntade, och väntade, och väntade...och väntade. När klockan var 14.15 gick vi in på affären och frågade om dom visste nåt ifall bussen var försenad eller om nåt hade hänt, eftersom dom ska ha bussgods från just den bussen. Dom visste inget men dom ringde till busstationen och dom sa att bussen hade gått sönder. :S Så han skulle få en ny buss ifrån nån annan ort och de kunde ta ca. 1½timme innan han var vid busshållplatsen! Så vi lämnade väskorna på affären i ett hörn där och gick hem till mormor och då skulle affären ringa hem till mormor när bussen var där. Vi hann bara komma hem till mormor så ringde dom och sa att bussen var där. Och vi fick ju bråttom eftersom han hade ju oxå bråttom iväg. Då kom bussen och mötte oss utanför mormors hus och då hade han lastat våra väskor redan. Så när vi for hem så var de glashalt efter vägen och han körde minst 100km/h oxå! :S Usch, men vi kom hem helskinnade! :P

Idag ska jag bara lata mej tror jag. ;) De behövs såna dagar oxå! :)

Ha en bra helg! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0