Hemma från akuten

Nu ska jag berätta lite mer tydligt vad som hände imorse, nu när jag har tid.

Alltså jag vaknade först kring 6 av att min katt väckte mej, sen somnade jag om och vid 9 vaknade jag av att jag var jätteyr och mamma satt bredvid mej och pratade lugnt med mej och jag mådde inte alls bra. Och då sa hon att jag hade krampat. Och jag kom ihåg litegrann att jag skakade och de blev bara värre av att jag inte kunde kontrollera det. (hemskt att komma ihåg!) Jag kunde inte fokusera på nåt utan jag bara irrade med blicken. Jag tittade på klockan och förstog vad klockan var men jag kunde inte säja det. Jag tappade ord och var alldeles förskräckt över att jag inte kunde prata ordentligt! Och då ringde hon till HC som sa att jag skulle komma in så fort jag kunde så fick man skriva en remiss till akuten i stan. Och då for vi in så snabbt vi kunde och fick en remiss med taxi till stan. Satt och väntade ca. 1 h på taxin och sen åkte vi dit på ungefär 2 h.
Sen när jag kom in så fick vi komma in på ett rum och då tog dom febern och sen träffade vi läkaren. Hon undersökte mej, pratade och jag fick ta några prover. Allt såg bra ut och då fick jag åka hem med sista bussen som gick från stan.
Hade ju suttit hela dagen på akuten så jag hade inte ätit eller knappt druckit nåt på HELA dagen!! :s Så man var rätt hungrig och på dåligt humör när klockan började gå mot 16!

Och när sköterskan tog prover så råka hon spräcka ett blodkärl så jag har sviiinont i armen nu! :s Men de är ju bara bagateller! ;p Så imorgon ska jag verkligen vila och se hur jag känner mej, och är jag pigg imorgon (vilket jag innerligt hoppas) så kommer jag att gå skolan på fredag! :D Nu ska jag lägga mej och se TV!

Kommentarer
Postat av: fandango - foto och annat trams

Oj låter inte roligt. :o

Hoppas du mår bättre nu iallafall!

2011-01-20 @ 17:46:53
URL: http://fandango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0