Sommar.

Jag vill gå en gågata, andas in stadsluften och känna solen värma mot den grå betongen.

Sitta på en parkbänk i solen och titta på folket, unga och gamla, bakom mina solglasögon. Äta min favoritglass och känna vinden ta tag i mitt självlockiga hår. Kisa mot solen och känna dess strålar på min hud som samtidigt svalkas av vinden.

Se äpplena falla från det väldoftande trädet och se bilarna färdas över Kungsbron. Höra musiken med det speciella flow'et i mitt headset och känna rytmen flyta i mina ådror. Plocka upp min studentväska och börja gå mot staden igen, mot solen, mot världen.

Och andas.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Grymt bra skrivet! :D Önskar att jag oxå kunde skriva sådana texter. :') Puss och kram ♥

2012-04-04 @ 22:51:39
URL: http://lololovisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0