Du, du och bara du.

Hittade det här citatet här och fick mig verkligen en tankeställare. 
"Det finns en person du spenderar hela dagarna med. Och nätterna. Som kommer följa dig livet igenom. Ibland glädjefyllt, lättsamt och kärleksfullt, ibland blir du arg, besviken och ledsen på denna persons beteende. Du lever hela dygnet med människan som står dig närmast, dig själv helt enkelt."

För det ligger verkligen en ren och skär sanning i citatet. Man får aldrig sluta tro på sig själv. Man får aldrig tappa sig själv. Tro mig, jag tappade mig själv under en period i livet och det var det värsta jag varit med om. Man har ingen koll på nånting, känner ingen tillit till andra eller sig själv och man är inte säker på nånting. Tappar man sig själv, tappar man allt. 
Det kommer motgångar, ibland fruktansvärda motgångar. Såna som man tror att man aldrig ska ta sig igenom för motvinden rent piskar en i ansiktet och man känner att man aldrig kommer orka ta sig igenom det. För att lösa det krävs din egen person, du. Det är bara du som kan ändra på saker och ting, du kan göra skillnad, du kan förändra. Du kan! 
Vänner och pojk/flickvänner kommer och går, men du lever alltid med dig själv. Se det som en bild; du går på en väg genom livet. Ibland går någon bredvid dig, ibland inte. Men oavsett när man tittar på den här bilden i livet så är Du alltid kvar. 
Du spenderar varje dag och varje känsla med dig, din egen person. Det är bara du som kan förändra, du kan göra skillnaden. För att göra detta krävs att du har ett sjuhelskottas självförtroende och självkänsla och det är varje människa värd. En äkta självkänsla som kommer inifrån, för det syns. Det lyser igenom allt mörkt.
Tro på dig själv, för om du inte gör det. Vem ska göra det då?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0