Dag 4 - Såhär fixar jag mig inför en vanlig skoldag.

när sminkvideo bara går åt skogen så får ni faktiskt nöja er me de här i text & bilder.

  1. Sätter upp håret i en hästsvans och borstar undan luggen för att inte få nåt hår i ansiktet när jag sminkar mej.
  2. Lägger först på ett tunt lager av foundation med en foundationsvamp. 
  3. Sen använder jag pyttelite kajal på dom undre fransarna och lägger sedan eyeliner på övre fransraden, ibland bara rakt ner eller som en liten vinge.
  4. Efter de tar jag lite rouge och en kabukiborste och lägger lite rouge precis under kindbenen och över näsan.
  5. För att avsluta själva sminkningen så lägger jag på några lager mascara! :)
  6. Håret borstar jag igenom och tuperar lite för att få fram lockarna, kammar ner rakluggen och plattar den ibland!
KLART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0