Tidsinställt inlägg: Operation.

Nu ligger jag på operationsbordet och snart ska jag sövas ner och man ska göra en ablationsbehandling på mej.
De innebär att man söver ner mej, går in me en kateter i ljumsken och upp till hjärtat med en elektrod som är kopplad till en yttre pacemaker. Man startar en hjärtrusning genom att ge små stötar via elektroden och när hjärtrusningen är igång kan man med hjälp av ultraljud se vars retledningen sitter. Man går då in med en annan grej och bränner av retledningen i ungefär ½ minut.
Sen försöker man starta en sån här hjärtrusning igen med hjälp av stötar och får man inte igång någon så har den troligen lyckats.
Sen kommer jag vakna och va lite dåsig ett tag och trött förmodar jag eftersom de är ett ganska jobbigt ingrepp men jag fixar de. :)
Nu vet ni va jag ska gå igenom för att bli fri från mitt hjärtfel.
Det är här det avgörs.

Kommentarer
Postat av: Alva

Skönt att få bli fri från ditt hjärtfel!

2012-01-27 @ 21:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0