Dag 11 - Min favoritsport

Min favoritsport är absolut längdskidåkning! 
Har åkt sen jag va 6 år och kommer nog aldrig sluta! :) Enda gången jag va verkligen tvungen att sluta va när jag va runt 13 och mitt hjärtfel tog över, jag blev så sjuk av att bara åka en kilometer på skidor så jag va tvungen att låta bli helt & hållet. Minns hur otroligt dåligt jag mådde över att inte kunna längta till skidsäsongen år efter år. Många tänker säkert 'men de är bara en sport...', men de är mer än en sport för mig.
När jag opererades januari 2012 kunde jag börja åka igen säsongen därpå (typ november 2012), men jag åkte första kilometern efter operationen redan i mars det året. Haha, kunde inte hålla mig! Sjukt jobbigt eftersom jag tappat all kondition och styrka men de va ändå de bästa jag hade gjort på två år. :) 
Nu i år har jag haft skidträning för 4-5 åringar och de har varit jätteroligt att lära ut de jag älskar allra mest, fått visa dom och se vilka resultat och framsteg dom gjort. Otroligt skön känsla! :)
 
Så, sport kan vara så mycke mer än bara en sport.
 
Tycker även om löpning väldigt mycke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0