Tough times

Som jag berättat här förut så opererades jag för min återkopplingstakykardi (AVNRT) i Umeå förra året vid den här tiden, alltså nästan ett år sen.
Dagen före vi fick jullov, den 19:e december alltså, var jag ute och gick en promenad bort till faster. Jag var otroligt förkyld och trött men masade mig ut ändå. När jag kommit nästan fram får jag för första gången sen operationen en hjärtrusning, pulsen låg kanske på 150 och det bara small till så var den där. Jag hostade (ett trick för att få ner en rusning) ett tag och efter ca. 3-4 minuter var den borta som jag blåst iväg den. Blev så otroligt besviken och arg för jag kände på mig att mitt hjärtfel alltså kommit tillbaka. 5-10% får tillbaka sitt problem efter operationen och skulle jag alltså tillhöra dom här procenten?
Efter de har jag haft en hel del känningar som att de ska bli en rusning men de blir, som tur är, ingen.
 
Så vi ringde till min hjärtläkare och där har jag alltså varit idag. Hade ett bra EKG som vanligt och sånt men hon ska prata me läkarna i Umeå och diskutera hur vi ska göra; ny operation eller avvakta? Genom att de brukar komma tillbaka ca 2 månader efter operationen är de lite märkligt att de kommit tillbaks såhär sent så isåfall har det hamnat i en ny retledningsbana. Kommer få besked nästa vecka. 
 
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0