Tårtåket !!

Idag var de Tårtåket på skolan. Tårtåket är en skidtävling som körs varje år i högstadiet där 7-9an tävlar mot varandra. Man tävlar alltså om en tårta! ;) Haha! Genom att jag (pga mitt hjärta) och några till inte skulle åka fick vi stå och servera saft till dom åkande, precis som jag berättade i förra inlägget! Jag brände mej på den varma saften så nu har jag ett brännmärke på handen, men sånt får man ta om man ska va funktionär! ;) Hihih. Men sen när de var typ 40 minuter kvar och några hade gett upp med skidåkningen då lånade jag Elins skidor för då blev jag så sugen på att åka skidor så jag trotsade alla risker och motgångar med mitt hjärta och drog iväg ut på spåret, och längdade 2 km! Men efter de så blev jag verkligen helt slut. Och de är ju helt självklart att jag blir de när jag inte åkt skidor eller gjort konditionsträning på hela hösten/vintern. :/ Så när jag kom i mål höll jag på svimma.. :s men de gick bra ändå!
Men tyvärr räckte inte våra poäng så de blev 8:an som tog hem segern (tårtan) i år och vi kom på en nöjd andraplats! :D
Nu ikväll så har mamma suttit och förhört mej till fysikprovet som är imorrn. Och på slutet blev jag så trött så jag bara satt och flummade mej så mamma gav upp. Jäklar oxå! Aja, får försöka samla mej och läsa den sista biten! ;d
Godnatter på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0