Typ 1 och typ 2-personen

Tog mig bara en funderare och texten är baserad på egna erfarenheter.
 
Det finns i stora drag två typer av killar. Det finns killar och det finns gentlemän, som i fint språk haha. De flesta jag stött på eller som snarare stött på mig, är typ 1-killarna. Allt i från verkligheten till meddelanden på internet, facebook osv har jag mött på dessa. Är ganska trevliga i början, frågar och pratar, men sakta men säkert börjar det här sexistiska, ett jävligt grovt flirtande i mild grad. I kanske 98% av alla fallen söker den här typen av kille ett ligg som är glömt efter ett par dar. Ett helt vanligt engångsligg helt enkelt. 
Typ 2 - gentlemännen. Dom som ser tjejen, lär känna henne, behandlar henne me varsamhet, bryr sig om och tänker tanken på hur det skulle funka att ha ett stadigt förhållande me just henne. 
 
Sen kommer vi till oss tjejer. Här finns det även två typer av tjejer. Tjejerna och tjejerna, kallar jag dom. Typ 1 - tjejerna som hakar på de här flörtandet, flörtar tillbaks, lutar sig mer och mer mot det sexistiska tillsammans med killen som till slut leder till ett ligg som i sin tur är glömt om ett par dar.
Sen finns det typ 2-tjejerna. Dom som vill skriva/prata ett tag (minst ett par veckor), bli bjuden på en dejt eller bli bjuden hem till killen, ha en trevlig kväll (observera trevlig som ordets betydelse är, inte det du nu tänker på om du är av den föregående typen), lära känna och analysera. Vilket kan leda till flera sms/mer prat, fler träffar och till slut ett stadigt förhållande. Ett förhållande man jobbar för, i med/-och motgångar. 
 
Jag kan på rak arm säja att jag är en (i detta fall) typ 2 - tjej. Sen vill jag också säja att jag respekterar båda typer, det är absolut inte dit jag vill komma. För jag tycker man ska få det man söker, då mår man bra och man har nått målet. Engångsligg eller förhållande, shitthesame så länge du mött någon som söker samma som du själv.
Men, snälla grabbar och tjejer.. lär er skilja på dom här typerna av personer! Jag kan som tjej säja att du som kille märker direkt vilken typ av tjej du pratar med och det gör du även som tjej. När du känner vilken typ av person du mött, tänk efter vad du söker och vilken typ av person du är. Enkel matematik; 1+1, 2+2. Är du som tjej inte det killen söker, provocera inte och försök locka fram en sida som bara inte finns. Respektera och gå vidare tills du hittar killen som söker samma som du. Då kan man säkert tycka; ja, varför säjer man bara inte ifrån till den personen att "nej sluta, jag söker inte ett förhållande" eller "nej du, jag söker inte ett ligg". Och ja, det klart man kan säja det. Det har jag fått gjort otaliga gånger! Men, det jag vill nå fram till är att jag tycker verkligen inte det ska behövas. Man ska inte behöva utsättas för en flirt som signalerar nåt man absolut inte söker, för sånt framgår vilken typ av person man är väldigt väldigt snabbt. Det handlar om personkemin, personens sätt att bete sig osv. Menar inte heller att man ska analysera och granska personen in till döddagarna, men u know what I mean. Individen, personkemin, beteendet. Tre nycklar till hur personen är och vad den söker. 
 
♥+♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0