Hemma från rymdvärlden

Igår var ju vi (klassen) på ett rymdobservatorium. Det var kul att få vara där och se olika saker och bara vara där med kompisar och ha kul! :D Vi fick titta i ett stort teleskop och såg ytan på Månen och vi såg även Saturnus men den såg ut som en liten stjärna bara, för den är ju så långt bort. Sen fick vi 4 små teleskop att titta i ute på fjället. :) Vi tjejer satt mest i stugan och fikade och pratade. Vi for 18.15 härifrån och kom fram 20.30. Så vi åkte bil ett bra tag. Jag åkte ju med min bästis Clara och hennes mamma. :) Och vi lyssnade på musik. :) Vi åkte hem 23.30 och kom hem 01.45. Så vi kom hem sent. :S Då var jag supertrött! Fastän jag hade halvsovit litegrann i bilen och innan jag for. Men har man varit uppe sen 06.20 och hela dagen med sånt här så blir man nog trött. Nej, nu ska jag se på tv. Idag ska nog jag och mamma sola lite tror jag, hon nämnde nåt sånt. :P

Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0