Längesen sist

Jag har inte haft något att blogga om den senaste veckan. :P Bloggtorkan slog till men jag ska väl iaf  skriva ett inlägg nu. :) Glöm inte heller att kolla in min fotohemsida: www.rebeckahfoto.fotoexpress.se. Nya färska bilder finns där! :)

Jag har precis varit och gjort ett sömn-EEG imorse. Det gick ut på att mäta hur min hjärna reagerar när jag är trött på olika ''uppgifter''. Så jag somnade kring 22.30 igårkväll, jag och mamma fick sova på patienthotell, och så skulle jag kliva upp 2.30 så vi ställde klockan och 2.30 satt vi uppe i rummet. :S Snacka om att man var trött! :O Vi satt och spelade kort och såg på tv. xD Haha ! Men jag höll mej vaken till 8.00 då undersökningen skulle göras på sjukhuset. Dom satte elektroder på huvet och så skulle jag blunda och slappna av, t.o.m sova 20 minuter lyckades jag med och dom kurvorna från min hjärnas elektricitet fångade en dator upp. Det skickas till ett större sjukhus för tolkning så får jag svar om ca. 1 vecka. :)

Jag fick nys om att jag hade blivit uttagen i en fototävling hos www.annnaiz.blogg.se av Annelie som vann hela tävlingen dessutom. Så grattis till henne! :) Har anmält mej till ganska många fototävlingar med olika sommarbilder så jag hoppas på att nåt pris snart ramlar ner i postlådan. ;)

Ha de så bra!

Kommentarer
Postat av: Fotograf & Makeup artist Linda-Pauline

sv; Nej det är för att jag tar porträtten i skuggan. Då får man en sådan lyster som gör att dom ser mjukare ut, med rätt inställning i kameran förstås :)

2010-08-11 @ 18:54:31
URL: http://lindapauline.se
Postat av: Fotograf & Makeup artist Linda-Pauline

sv; Inte alltid. Det beror ju på vad jag vill ha för bilder, men vill man ha sådana klara bilder så ska man fotografera i skuggan. Annars gör jag mycket motljusbilder. Men ska man vara i solen, och inte vill ha direkt motljus så använd reflexskärm.

Ja jag brukar lägga på lite kontrast i efterhand, om jag inte redan ställt in det på kameran.

2010-08-12 @ 10:51:37
URL: http://lindapauline.se
Postat av: Fotograf & Makeup artist Linda-Pauline

sv; haha ja det är olika, men för att få sådana mjuka klara bilder så fotar jag i skuggan. helst ska solen lysa utomhus för att få bättre ljus.

2010-08-12 @ 11:35:34
URL: http://lindapauline.se
Postat av: Annelie

Tack så mycket! :-)

2010-08-12 @ 13:59:53
URL: http://bjornhonan.blogg.se/
Postat av: awwiee

dagens blogg är dragen. Kika in om det blev du ;) kram

2010-08-12 @ 22:47:28
URL: http://duhittahit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0