Lördag

Igår var pappa på en magnetröntgen i stan och när han kom hem hade vi gjort pizza så då åt vi det. :) Hemgjord pizza är jättegott! :) När pappa kom hem hade han köpt fyra kollegieblock - randiga - vilket var bra för sist jag köpte kollegieblock, det var något paketpris, 3 för 20:-, så gjorde jag det misstaget att jag tog för givet att det var randiga men dom var blanka. ''/ A big mistake, men nu fick jag fyra randiga. Fast jag gav bort ett till pappa. =P Han behövde ett. Idag ska vi åka och köpa lite godis som vi ska ha ikväll. Sen ska vi kanske fara ut och grilla korv. :) Hur vi kommer ner vet jag inte, antingen går vi eller så åker vi skoter. Jag fick en smärre chock när jag kom tillbaks till skolan igår och såg allt jobb jag blev tvungen att göra nu i helgen. :O Jag hade ca. 10 sidor på ett nytt kapitel att göra, matteläxa och ett korsord. Men då satte jag mej hemma igår kväll och imorse och räknade matte, så nu är dom 10 sidorna gjorda. :) Skönt! Nu kan jag ta helg. Vi hade besök av en annan skola igår i klassen. Dom hade köpt in Robotlego eller va det hette, så då höll vi på med det HELA dagen. Vi hade rast en gång på fm och så hade vi lunch men vi höll på hela dagen. Vi hade en sorts tävling på e.m fast det gick väldigt dåligt för mitt lag, haha. Våran bil stog bara och snurrade runt. Ena däcket hade pajat. XD Haha, men kul var det! Robotlego går ut på att man har en dosa, en IR-sändare, en dator och lego. Så man programmerar in i dosan, hur den ska gå, hur länge, vilken hastighet på vilken motor, vilket hjul som ska ha den och den hastigheten. Så det är lite klurigt men superkul var det! :) Sen bygger man som en bil av lego som man klamrar fast dosan på och så kör den ju, precis som en robot. Det är väl därför det kallas robotlego. :) Jag tittade på statistiken nyss och blev verkligen superglad att så många unika besökare och så många sidvisningar blir av! :D Och ni vet att en kommentar är ett + i kanten. ;) Jag håller på att ladda batteriet i kameran just nu, så jag ska kanske fota lite. Det kanske blir några foton idag eller nån annan dag. :)

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0