Äldreboendet

Idag har jag haft en superrolig dag på äldreboendet! :) Jag har fixat mat och fika, burit sopor och tvätt, styrt till matbordet, matat dom som inte kan äta själv och lite sånt. :) Det finns alltid nåt att göra inom äldrevården (kanske vården överhuvudtaget med) och de gillar jag starkt! (Y) För jag hatar när man är på ett jobb och de inte finns nåt att göra på 15-20 minuter! Nä, full rulle ska de va! :D

Ikväll ska jag se Ensam mamma och sen ska jag väl packa inför imorrn. Får ju inte va med på gympan på några veckor och de är för att se om rusningarna i hjärtat sätter igång ändå fastän jag inte är med på gympan. Och hittills har de inte gjort de. Så de är en tumme upp! (Y) Fasar lite inför den där undersökningen :S Men har ju vänner, Anneli och föräldrar som stöttar så de ska jag nog fixa. :P

Igår storstädade jag på altanen och bron. Var ganska mkt grejer vi bara hade lyft ut som skulle bort inför vintern. Så jag sprang mellan förråd, källare och altan och bar. Och 50:- rikare blev jag ju oxå! ;) (Y)

Dagens hiss: Superbra dag på Brismark med alla go'a gamlingar! :D
Dagens diss: Ont i fötterna av allt springande i trappor på Brismark. :S -.-

Ha en bra kväll! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0