Tutorial : Hur jag fixar mej på morgonen! :D

Först sköljer ansiktet med vatten och använder den här LdB Skin Tonic'en på en bomullstuss och 'smörjer' in ansiktet, speciellt dom värsta områdena med finnar och sånt.
Ibland lägger jag på denna krämen på finnområdena och även panna, haka, näsa och under ögonen där man blir lättast blank.
Om jag har mycket finnar täcker jag dom litegrann med concealer. (stavningen är kass)
Sen lägger jag en kajal under ögat och på det övre ögonlocket. Ungefär halva ögonlocken läggs kajalen på, alltså inte hela.
Ibland målar jag på lite vit/grå ögonskugga längst in i ögonvrån på båda ögonlocken för att få en liiite piggare och ljusare blick.
Sen lägger jag på några lager utav Telescopic-mascaran. Ett lager på hela fransarna och några lager längst ut på topparna för att få volym just där. Annars blir dom platta.
Nu har jag kommit till håret. Jag borstar igenom det allra först. Och sprejar i lite Playball och ibland Iron smoothing - lite antifrizz.
Gör en sicksackbena för att få lite mer volym och kunna borsta håret åt alla håll.
Sen plattas luggen!
Och sen fixas väl någon frisyr eller så blir det utsläppt! :)
1. Eyeshadow, svart/lila/grå-vit från Solo (tidningen).
2. Kajalpenna med stift och sudd från Solo.
3. Animagical från Puma.
4. LdB Skin Tonic från LdB och Cotton pads från h&m.
5. Body splash - kroppsspray från h&m.
6. Oil-free-moisturiser från Neutrogena, finns på Apoteket och andra hudvårdsbutiker.
7. Telescopic mascara från Lóreal och One-by-one mascara från Maybelline.
8. Playball - Silky Sunrise, mjukgör håret jättejättebra och är lite antifrizz.
9. Sleek look - Iron smoother från Matrix. Ska tas i små mängder för att inte få fett och strävt hår.
Hoppas ni är nöjda med denna! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0