Dag 14: Din högsta dröm.

Oj, min högsta dröm. Jag är en tjej med många tankar, känslor och drömmar.
Min allra högsta dröm är nog att få jobba i ambulansen.
För mej är ambulansen något så mycke mer än bara en gul bil me lite mediciner och ett helt vanligt jobb. Det är ett flexibelt jobb framförallt, ett jobb där man aldrig vet va som kommer hända. Där man kommer hem till en patient och är efterlängtad, man är en som gör skillnad och som kan lugna och hjälpa en person genom det mesta skärrade eller tragiska ögonblicket. Man är den första personen som den drabbade träffar, den som dom ger sitt förtroende till.
Man är den som får ta snabba beslut på en olycksplats utav kaos.
Yrket kommer ge mej en personlig utveckling och ögonblick i livet jag aldrig kommer få uppleva i nåt annat yrke.
Ambulansen betyder så mycket mer för mig än någon någonsin kan tro.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0