Välkommen 2014

Det här året blev så omtumlande i sina sista månader så jag har nästan glömt hur året har varit. Men när jag ändå tittar tillbaks så har jag haft ett väldigt fint år.
Jag kämpade upp mina slutbetyg i 9an så jag kom in på vård-och omsorgsprogrammet, linjen jag alltid velat gå. Hade en superfin men jobbig skolavslutning och en grymt kul klassfest. Hade en skön sommar med jobb, Dunder, epa-raggande med kompisar och en massa tokigheter!
Flyttade till lägenheten i september och började skolan, där jag nu gått en hel termin och trivs som fisken i vattnet, handen i handsken och ja, allt de där!
 
Det jag inte nämnt fullt ut här är att i augusti gick min pappa bort. Han gick bort väldigt plötsligt, över en natt, i ett oupptäckt hjärtfel och det skakade verkligen min värld. Men jag har haft ett otroligt stöd från så många så jag vet inte hur jag ska kunna ge tillbaks en tiondel utav det ens! Efter ett tag börjar man ändå komma upp på fötter men det klart att skolan och allt annat runt omkring ha fått anpassats till vad jag orkat och gör till viss del än idag. Men jag vet att han har det bra där han är nu, saknaden är enorm och kommer aldrig försvinna men sorgen bleknar åtminstone en promille för varje dag som går.
 
Tack 2013, för alla lärdomar och erfarenheter.
Välkommen 2014!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0