Dag 1 - Om mig själv

Ja, jag heter Rebeckah & fyller 16 år i maj. Och jag ser då ut ungefär såhär:
 
 
Jag bor i en liten by i Norrland.
Mamma och pappa är skilda och jag bor varannan vecka hos dom. Mamma bor inne på byn i en lägenhet och pappa pendlar mellan huset i en ännu mindre by som ligger lite avsides där jag även är uppväxt och hans nya, Christina några mil bort.
Jag har inga syskon, vilket oftast är skönt men många gånger kan de kännas ensamt i situationer när man behöver en syster/bror. 
Men som tur är har jag en liten hop vänner som många gånger ersätter den rollen som syskon. Lollo (Lovisa), Lisa, Wilma och Rasmus är dom som står mig allra närmast och utan dom skulle jag nog inte va den jag är idag. Och jag älskar dom högre än stjärnorna. ♥
 
Jag vill jobba inom vården. Vilken specialitet och vilken roll vet jag inte riktigt, har mest tänkt på att bli läkare/undersköterska. Jag kommer gå vård/omsorg i gymnasiet och därmed blir jag ju undersköterska. Jag har velat jobba inom vården ända sen jag var liten, bara tänkt mig olika roller genom åren. Så vård/omsorg och den vägen framåt i karriären är ett solklart val för mig!
 
Mina intressen är att åka längdskidor, springa, vara med kompisar, blogga, leta inspiration i alla former, fundera & jaga hare med min och pappas stövare Troy. Han är som min lillebror, konstigt nog haha! Himla irriterande när jag inte vill ha honom där ellr inte orkar leka me han men han finns ändå alltid där och nosar på mig när jag behöver nån, är sjuk ellr bara är ledsen. ♥ Han är en schiller/hamiltonstövare, snart 2 år gammal. Världens finaste & ståtligaste!
 
Längre bak i bloggen kan man läsa om mitt hjärtfel som jag opererades för januari 2012. Jag är inte helt återställd idag men så pass återställd att jag kan leva ett i huvudsakligen normalt liv! Efter att ha kämpat med att hitta vars felet låg i 5 år fick jag äntligen diagnosen AVNRT (återkopplingstakykardi). Något jag var född me men inget dom hittat tidigare oturligt nog. Så jag gick igenom en ablation som gick finfint & nu lever jag som sagt, ett huvudsakligen normalt liv. :) 
 
Andra skills är:
Jag har skrivit en bok som gavs ut till en ambulansstation i Norrland
Jag har varit skidtränare för 4-6:åringar
Jag är webbmaster för idrottsföreningen
 
De' ni!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0